SPORT 24: ”effektiv deleøkonomi”

Butikskæden SPORT 24 har leveret sportstøj til hele familien siden 2012. I de seneste par år, under Covid-19, er kunderne især strømmet til webshoppen. Og nu er kæden begyndt at vokse ud over Danmarks grænser.

Valeur Customer Service er med på rejsen, for kundeservice er en vigtig faktor i SPORT 24’s internationale omni-channel setup. 

Tidligere var kundeservice noget af en udfordring for SPORT 24. Ambitionerne var høje, men det var svært at geare organisationen til de store udsving, der er mellem døde perioder i hverdagene og spidsbelastningen under julesalg, udsalg og diverse kampagner.

 

Skalérbar løsning

Valget stod lidt imellem, om det skulle være dyrt eller dårligt, forklarer Jesper Holler, Head of eCommerce and Customer Service hos SPORT 24:

”Det koster at have en fast bemanding, og den kan alligevel ikke altid følge med. Forskellen imellem vores stille og travle perioder svarer til 20 mand. Samtidig er det faktisk ret svært at finde pålidelige kundeservice-medarbejdere.” 

Løsningen er i dag en kombination af en lille fast kerne af folk og så et skalérbart add-on af konsulenter fra Valeur CS, der både yder ’best in class’ service og rådgivning.

”Valeurs folk kan besvare langt de fleste af de henvendelser, vi får. Og hvis det handler om noget specielt, for eksempel hvilken løbesko der egner sig bedst til fødder med indad-pronation, opretter Valeur-konsulenten en ticket i systemet, som ryger over til en af vores eksperter.”

 

Norsktalende konsulenter

Valeur CS er også i gang med at hjælpe SPORT 24 i gang i det øvrige Skandinavien.

”Da vi åbnede i Norge, kunne vi yde service på kundernes eget sprog fra Dag 1, og når vi åbner i Sverige, kan vi gøre det samme der,” fortæller Jesper Holler.

Jesper Holler kalder det ”effektiv deleøkonomi”. Fordi Valeur arbejder med mange kunder med hver deres peak-perioder, bliver kapaciteten udnyttet fuldt ud. Det mærker kunderne både på prisen og kvaliteten.

”Det, vi har søgt efter, fleksibilitet og god kundeservice, det, har vi fået,” konstaterer Jesper Holler.

Hvordan kan vi hjælpe din virksomhed?

Hvis du gerne vil høre mere om, hvordan vi kan professionalisere din logistiske kundeservice, kan du helt uforpligtende kontakte mig ved at klikke herunder.

Group CEO, Klaus Valeur Lefferskl@valeur.dk eller tlf. +4526846212